Det mentale fitnessrum

Udvikler dine evner til at håndtere fysiske og mentale udfordringer, gennem metodisk åndedrætstræning og coaching.

Hvordan du trækker vejret, er ikke ligegyldigt. Hvis du gør det mere bevidst, kan det sænke blodtrykket, styrke sportspræstationer og bringe nervesystemet i balance.

Åndedrættet er noget de færreste tænker bevidst over. Men det er en fejl, for intet giver os hurtigere kontakt til kroppen, i en hektiske travl hverdag, end metodisk vejrtrækning. Eksempelvis er det ikke muligt at have hovedet fuld af tanker, og samtidig være bevidst om at trække vejret, roligere, dybere og balanceret – gennem næsen.

Her lærer du åndedrætsteknikker, du kan bruge i hverdagen til at flytte dine grænser og forblive rolig i svære situationer – uanset om du er direktør, teenager eller sportsatlet.

Metodiske vejrtrækningsøvelser i kombination med mental coaching øger energien og nedsætter stress.

Måden du trækker vejret på, har øjeblikkeligt indvirkning på din sindsstemning og fysiologi, men da det er underbevidstheden, der sætter dagsordenen ved at udgøre mindst 95% af psyken, er det naturlige at spørge sig selv, hvordan lykkes det mig at lave forandringer, der holder ved?

Vejen til det går gennem tre steps.

1. Coaching hjælper dig med at blive specifik om, hvad dit mål er. (ofte er vi ukonkrete og lidt uambitiøse på egne vegne)
2. Metodisk åndedrætstræning er det afgørende element, hvor du med adgang til underbevidstheden, effektivt og nænsomt kan ændre og opløse uhensigtsmæssige vaner og overbevisninger.
3. Positiv dannende sprogmønstrer undervejs i sessionen, guider underbevidstheden til at ændre og forbedre dét, du med dit bevidste sind ellers ikke lykkes med.

Din indre udviklingsvej går via åndedrættet, som er grundlaget under dit mentale og fysiske helbred.

Vi står overfor en fremtid, hvor der er brug for at ændre på den måde vi lever på. Det handler ikke om små og marginale ændringer hist og pist, men om en grundlæggende forandring, der skal komme fra det indre i hvert enkelt af os mennesker.

Vi véd at virksomheder er så holdbare, som de mennesker de har ansat, og at ledere med et mentalt overskud, har mulighed for bedre at skabe rammerne for kreativitet og glæde.

1. Vil du lære åndedrætsteknikker, som stimulerer dine evner til at slappe bedre af og restituere hurtigere?
2. Tør du holde vejret lidt ekstra, så du bliver i stand til at flytte dine grænser og ændre dine handlemønstre?
3. Er du interesseret i at lære måder at trække vejret på, som øjeblikkelig begrænser omfanget af stress?
4. Ønsker du at styrke dit helbred betragteligt? For jo langsommere du trækker vejret, jo langsommere behøver dit hjerte at slå, og jo mindre anspændt lever du.
5. Har du lyst til at dele fælles positive oplevelser med dine kollegaer?

Under kohærent vejrtrækningsøvelsen kommer dit nervesystem i balance, og en sjælden stilhed opleves uden mange forstyrrende tanker.

Sådan kommer du i gang

En god måde at starte op på er at indlede med en praktisk anlagt workshop eller et foredrag.

Team sessioner afholdt med jævne mellemrum, hvor I som gruppe udvikler jer sammen, skaber en afslappet fællesskabsfølelse

Personlige sessioner giver dig et dybere kendskab til, hvordan metodisk vejrtrækning åbner vejen til underbevidsthedens skjulte kræfter.

“Jeg har fået nye indsigter i mig selv og mine tankemønstre. Ikke mindst de ikke-så-konstruktive, og jeg har undervejs kunne justere og ændre dem til noget bedre. Det har ikke bare jeg selv, men også min familie nydt godt af.”

Niels Christian Thalund, journalist / og tidligere chefredaktør Aktivtræning.