Det Mentale Fitnessrum

Giver dig redskaber til at integrere bevidst vejrtrækning i din dagligdag, så du kan navigere gennem udfordringer med større klarhed og ro.

Åndedrættets Styrke!

Du ved det sikkert godt, det er gammel accepteret visdom, at når dit åndedræt bliver roligt og dybt, så falder dit nervesystem til ro, din puls falder og dit blodtryk sænkes. Samtidig med at du trækker vejret dybt, masserer du dine organer og tarme, hvilket har positiv indvirkning på dit fordøjelsessystem og energiniveau.
 
Hvad knap så mange ved er, at et overfladisk åndedræt, som primært foregår oppe i brystet, hæmmer frigivelsen af serotonin, dopamin og noradrenalin, der spiller vigtige roller i reguleringen af humør, søvn, angst og andre neurologiske processer.
 
Fordi et overfladisk åndedræt opstår, uden vi selv lægger mærke til det, og har store helbredsmæssige konsekvenser, hvis det får lov at stå på i længere tid, er det vigtigt, at vi får vejtrækningsmønstret tilbage i balance.
 
Du kan ikke tænke dit åndedræt tilbage i balance, det kræver aktiv handling, og her kan guidede power åndedrætssessioner være et effektivt værktøj til at få klarhed og ro, hvorfra positiv udvikling kan starte. 
 

“Egentlig har jeg svært ved at sætte ord på, men det var som om, at noget faldt på plads under de første power vejrtræknings sessioner. Jeg kan ikke forklare det – det skal opleves. Roen sænkede sig, min krop var ikke længere anspændt, og glæden ved alting begyndte så småt at komme tilbage igen.

Jeg var flere måneder henne i en svær periode med akut stress og udbrændthed, da jeg fik tilbudt vejrtræknings sessioner hos Carsten. Noget jeg i dag er dybt taknemmelig for. Alle burde prøve det. Jeg har fokus på, hvordan jeg trækker vejret mange gange om dagen nu, så jeg ikke går ned med stress igen.”

Biba Therese Thinesen, Chefkonsulent ECM